Friday, December 23, 2011

5,8 palli elamusi

Rääkides siin uutest kogemustest, mis reisimine endaga kaasa toob. Meil oli just maavärin, kohaliku aja järgi kell 13.58 ning 5,8 Richteri skaala järgi ehk siis päris arvestatav. Järeltõukeid on olnud juba 5 mida ma tundnud olen. Emotsioonid on erinevad, osa karjub jeeee maa väriseb, teised (mina) on paanikas. Lennujaam ja suured kaubamajad evakueeriti, aknast on kuulda sireene. Ma olin just voodis kui esimest korda värisema hakkas ja alguses ei saa aru, et mida kurat, siis jõuab kohal- fakkk maavärin. Esimene reaktsioon on hoia voodist kinni, mis tagant järgi mõeldes on nii naljakas. Värises kuskil 20-30 sekundit, mille jooksul sa oled nagu halvatud. Peale seda esimest panin oma pidzaama ja telefoniga õue jooksu. Tegelt öeldakse, et ei tohi liikuda, pead voodi alla või ukse vahele minema. Sitta sellest, mul polnud mingit huvi maja alla jääda. Tulin uuesti tuppa riideid võtma ja jälle väriseb. Kampsun selga ja pargi poole minema. Passisin tükk aega pargis, aga reaalselt esimene on kõige tugevam ja edasised värinad enam ei ole nii hullud. Ja see mis siin kokku kukub on tellistest majad, meil on mingi uuem ehitis ja siin kandis ei ole näha, et miski kokku oleks kukkunud. Kohalikke väljaandeid guugeldades selgub, et vaid üks inimene sai viga ja suuri kahjustusi pole. Aga hirmus oli ikka ja kuna seda siin kirjutades on 2 korda veel rappunud, siis pakin võiku kaasa ja lähen parki. Tuli jube hirmus jutt, aga tegelt polnud hullu midagi :)Aga me mõlemad oleme elus ja terved nii et jeiiiiii.

UPDATE: 2 tundi on esimesest värinast möödas ja pool tundi tagasi oli suur järeltõuge, mis tundus jõulisem kui esimene aga oli 5.3 võreldes esimese 5.8 värinaga. Tuletan meelde, et veebruari värin, mis laastas pool linna oli 6.3 richteri skaala järgi.
Viimase kahe tunni jooksul on olnud umbes 8 järeltõuget, mida ma tundnud olen. Päris vastikud on. Ma jooksen muidugi nagu loll iga kord uksepiida alla, igaks juhuks:) Enamus neist aga ainult natuke raputavad. Raske on seda tunnet kirjeldada, kõik need helid kui maja rapub. Selline tume müdin, mida saadab klaaside klirin köögi kapis ja ülevalt korruse tüdruku kommentaar: "fakk, another one. Mother earth must be a bitch to do this. " Enamus kohti paneb vaikselt uksi kinni, kuna neid järeltõukeid nii pikalt tunda on ja eriti kuna see üks järeltõuge nii tugev oli. Siiski tundub, et midagi hullu siit enam ei tule ja tegelt ega ei juhtunud ka varem. Kõik elus ja terved. Kohalik leht kus näeb pilte ka kuidas mõnes kohas muda maa seest välja voolab ja poes veinipudelid katki kukkusid on SIIN.

1 comment: